Reparacija turbine i setovi za reparaciju

Facebooktwitterredditpinterest

Reparacija turbine i setovi za reparaciju

 

Reparacija turbine – zvuči na prvi pogled kao komplikovana radnja. Ali uveriću vas da niste upravu i da uz odgovarajuće delove turbine i odgovarajuće setove za reparaciju turbine i sami je možete uraditi.

 

Verujte da skupa reparacije turbine uvek i neznači da je najbolja reparacija. Baš zbog našeg uverenja da je turbina komplikovana a reparacija turbine skupa i još komplikovanija i cene ovih radova su ”PRENAPUMPANE”. Kroz ovaj članak ću vas upoznati sa sastavnim delovima turbine, namenom i načinom funkcionisanja, čestim kvarovima ali i samim postupkom reparacije turbine.

 

 

remont turbina i setovi za reparaciju
remont turbina i setovi za reparaciju

Turbina nam daje veću snagu motoru a da ne povećavamo zapreminu cilindara motora. KAKO ? Jednostavno lopatice kompresorskog kolo sabijaju vazduh u cilindar pod nekim određenim pritiskom. Dobijamo više vazduha a samim tim možemo da ubacimo i više goriva da bi i dalje imali idealnu smešu koja nam daje najveću snagu. CELA SUŠTINA TURBINE JE STALA U OVE TRI REČENICE.

POGLEDAJTE VIDEO sa detaljnim objašnjenjem rada turbine na 3d modelu a zatim i postupak reparacije turbine motora 1.6 hdi od 66 kw odnosno 90 KS.

 

 

Reparacija turbine i remont turbine – Zbog čega dolazi do neispravnosti turbina

Uzroci zbog kojih dolazi do oštećenja turbine zbog kojih moramo vršiti reparaciju turbine ili remont turbine :

  • Nedovoljno podmazivanje turbine
  • Prisustvo stranih tela i prljavštine u sistemu podmazivanja
  • Zamena ulja se nevrši na propisanom vremenskom intervalu
  • Pojava stranih tela u izduvnom i usisnom sistemu
  • Loš kvalitet materijala i izrade rezervnih delova

 

Koji su preduslovi za montiranje raparirane turbine

Da bi mogli da počnemo sa reparacijom ili remontom turbine moramo utvrditi zbog čega je došlo do oštećenja turbine i nužnosti za njenom reparacijom.

Uzroci neispravnosti turbine:

  1. Loše podmazivanje turbine koje uslovljava oštećenje biksni odnosno ležajeva osovine turbine.
  2. Neispravnost delova motora zbog kojih nečistoće putem podmazivanja dospevaju do turbine
  3. Neispravnost usisnog sistema i ulazak stranog tela u kompresorsko ili turbinsko kolo

Sve ove neispravnosti moramo otkloniti pre montiranja turbine koju smo reparirali ili remontovali. U slučaju da ne otklonimo navedene neispravnosti sa novom turbinom ponoviće se ista neispravnost. Turbine su konstruisane tako da mogu da izdrže i preko 400-500000 pređenih km ali nepravilnim ili nedovoljnim održavanjem ova kilometraža se značajno smanjuje.

Najčešći je kvar usled lošeg podmazivanja turbine gde dolazi do oštećenja ležajeva osovine, propuštanja ulja pa čak i oštećenja lopatica turbinskog i kompresorskog kolo zbog većeg lufta i mehaničkog udaranja u telo turbine. Loše podmazivanje može biti uslovljeno zaprljanom mrežom koja sprečava da oštećeni delovi motora dođu do centralnog dela turbine. Mreža nam je zaštitila turbinu od oštećenja stranih tela ali ako je zaprljana turbina nema dobro podmazivanje. Dolazi do pregrevanja ležajeve i osovine usled trenja i do njihovog deformisanja. Kod ovog slučajeva remont možemo rešiti sa reparacionim setovima ili zamenom celog centralnog dela (srce turbine).

OBAVEZNA JE PROVERA DA LI JE OSOVINA TURBINE IZBALANSIRANA.

Ako kupujete celo crce turbine u njemu se već nalazi osovina koja je fabrički izbalansirana i nije potrebna provera. Ako osovina nije oštećenja – izvršeno je balansiranje – reparaciju možete izvršiti osnovnim setom za samo 50-80 eura u zavisnosti od tipa turbine. Celo srce turbine košta u proseku od 120 do 180 eura. Uvek je veća cena remontnih setova za turbine koje imaju promenjivu geometriju (varijabilnu geometriju – popularno ”VARIJABILU”).

Katalog za delove turbine
Katalog za delove turbine

 

O principu rada turbine, načinu nastajanja pritiska turbine, delovima turbine i remontu i reparaciji turbine možete se upoznati ako pročitate naše prethodne članke koji su na sledećim linkovima:

  1. Pritisak turbine – problem visokog i niskog pritiska turbine
  2. Turbo pogon kod motora (turbina – video) – princip rada

Leave a Reply