Na šta treba da obratite pažnju prilikom kupovine polovnog automobila (video)

Facebooktwitterredditpinterest

Sigurno ste do sada bili u prilici da kupujete polovni automobil, ili ćete uskoro biti. Čuli ste bezbroj puta da je kupovina polovnog automobila ’’mačka u džaku’’, ali šta možete uraditi da bi smanjili mogućnost kupovine lošeg polovnog automobila. Naučite koji su pokazatelji lošeg stanja polovnog automobila i kako da ih uočite.

Alati i oprema za automobile
Alati i oprema za automobile

Jedini način je da posvetite maksimalnu pažnju na detalje koje ću vam navesti:

Pre kupovine polovnog automobila zapamtite redosled pregleda  delova polovnog automobila . Uvedite neki redosled, on će vam pomoći da ne preskočite neke važne detalje . Pregledajte od važnih ka manje važnim delovima polovnog automobila jer u slučaju da naiđete na nešto što vam se ne dopada ne trošite vreme na manje bitne delove kada i sami znate da će te odustati od kupovine.

Moja preporuka za redoseld pregled prilikom kupovine polovnog automobila:

1.    Motor

2.    Transmisija

3.    Karoserija

4.    Unutrašnjost  auta

5.    Oslanjanje

6.    Pneumatici

7.    Dodatna oprema

8.    Ako je sve to uredu idite na probnu vožnju

 Pregled motora prilikom kupovine polovnog automobila:

– noviji dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem (oznaka HDi, TDI, CRDi, CDI, JTD…) imaju manju potrošnju a startni su poput benzinaca. Navedeni motori zahtevaju viskok kvalitete goriva – naš Euro dizel nije ravan evropskom (u poslednje vreme se ova činjenica popravlja pa uskoro možemo očekivati dobro gorivo i na našim pumpama). Dovoljan dokaz takvoj tvrdnji jeste nepriznavanje velikog broja kvarova u garantnom roku od strane proizvođača upravo iz ovog razloga.

– motori sa turbinama su mnogo startniji i u nekim saobraćajnim situacijama mogu biti od velike koristi, ali je turbina deo koji se takođe upotrebom troši i nakon određenog vremena traži reparaciju. Motori sa turbinama su jače termički i mehanički opterećeni i imaju više delova, pa su generalno zahtevniji za održavanje.

Evo načina da proverite stanje turbine prilikom kupovine polovnog automobila:

skinite crevo usisnog voda na mestu turbine. U slučaju da u crevu ima ulja ili čađi (kod motora sa recirkulacijom), remont turbine je blizu.

– Proverite boju izduvnih gasova na auspuhu. Ovaj mali detalj može pružiti informaciju o stanju motora. Ukoliko je dim sive boje, sagorevanje je loše, odnosno nepotpuno, pa dolazi do isparavanja nesagorelog goriva u izduvnoj cevi (podseća na dimne zavese). Ukoliko je dim crne boje, postoje problemi sa povećanom potrošnjom ulja. Motor sa dobrim sagorevanjem ne bi trebao da ima vidljiv dim na auspuhu. Prilikom ovg testa treba isključiti vremenske prilike (niske temperature kada se vidi vodena para).- u slučaju da je silikon na spojevima motora (kartera ili glave sa blokom) crvene boje, ili ne daj bože providan, motor je otvaran, a za to je postojao jak razlog – fabrički silikon je bele boje.

– jedan od najskupljih delova motora je pumpa za gorivo. Da bi ste je isprobali, pritisnite gas skoro do kraja, morate čuti ravnomerno pojačanje zvuka, u slučaju da ima prekida u zvuku, pumpa uskoro neće biti u funkciji.

– pregled motora treba obavezno da uključi merenje stepena sabijanja (kompresije) i vizuelni pregled svećica. Čak i relativno nove svećice lako odaju da li se motor pregrevao, da li prekomerno troši ulje i kakvo je sagorevanje. Posredno mogu ukazati i na probleme sa ubrizgavanjem goriva. Potrošen motor zahteva skupu popravku. Bilo kakvo kucanje ili škripanje iz prostora za motor treba definisati – od škripavog remena, što je banalno, do potrošene servo pumpe ili poderanog ležaja na kolenastom vratilu što sr već ozbiljnije stvari.

– obavezno uradite i pregled čepa za ulje, beličasta emulzija znači prodor vode u motorno ulje. Kompenzaciona posuda za hlađenje i tečnost za hlađenje ne smeju imati tragova ulja koji ukazuju na prodor ulja u sistem za hlađenje.

 Pregled transmisije prilikom kupovine polovnog automobila:

 – menjač i kvačilo su osetljivi sklopovi. Za klasično kvačilo je poznat jednostavan test – ubaciti u direktnu brzinu i lagano pustiti kvačilo. Ako se motor ne ugasi, kvačilo je potrošeno i traži zamenu. Svako krčanje iz menjača, lagani udarci prilikom ubrazanja ili usporenja govore o istrošenosti zupčastih snopova i/ili sinhronih prstenova.

 Pregled karoserije prilikom kupovine polovnog automobila: :

– obratite pažnju na zazore između delova karoserije. Nejednaki zazori između školjke automobila i vrata (kao i haube) govore o ozbiljnim deformacijama karoserije usled udara. Svi trebaju biti isti.

– ako imate vremena odvezite auto u servis ili na neko mesto gde možete pogledati auto sa donje strane. Često su tragovi velikih oštećanja vidljivi kada se automobil podigne dizalicom u servisu – ukoliko je bilo ispravljanja karoserije ovde se to teže može sakriti.

– varovi na karoseriji su znak da su delovi karoserije naknadno spajani jer se u proizvodnji limovi spajaju tačkastim zavarivanjem, pa se varovi ne vide.

– dobro je potražiti oznake proizvođača na farovima, žmigavcima i staklima – originalno ugrađeni delovi imaju znak proizvođača automobila na sebi.

– otvorite gepek i podignete tapacirung. Pored rezervnog točka, ovde se obično mogu videti i deformiteti nastali usled udarca od nazad, jer je u tom bunkeru teško bilo šta peglati a da ne ostanu vidljivi tragovi    .

– nema šanse da auto star 5-6 godina nema ni jednu ogrebotinu ili oštećenje od kamenčića. Ako je takav, znači da je komplet prefarban a to najčešće znači da je bilo većih oštećenja ili je čak sastavljen od 2 automobila        .

– nikad ne kupujte prljav auto, niti to radite po mraku. Izgovor da vlasnik nije stigao da ga opere jer nije mislio da ga prodaje kada ste vi slučajno naišli je najčešće varka da se ne primeti loše odrađen limarsko-farbarski posao.

Pregled unutrašnjosti  prilikom kupovine polovnog automobila: :

– istrošenost obloga papučica uvek govori o intezivnoj upotrebi. Isto tako i potpuno nove obloge po pravilu ukazuju da je prodavac to hteo da sakrije.

– istrošenost tapacirunga sedišta, a posebo vrata, govore o intezivnoj upotrebi automobila.

– vozila državnih službi često se voze u 2 ili čak 3 smene, pa godište nije najbitniji pokazatelj. Ipak, ukoliko je kilometraža “nabijena” na autoputu, motor je verovatno u mnogo boljem stanju nego ako je vozilo prešlo manje, ali u gradu, na kratkim relacijama.

– povećan zazor na šarkama vozačevih vrata nedvosmisleno govori o intezivnoj upotrebi i nepovoljnim kratkim relacijama. Usled trenja “štift se pojede” i vrata malo “padnu” prema zadnjem delu vozila.

– obloga volana može biti izlizana ili zategnuta na vrhu, pre svega zbog vožnje po gradu.

 Pregled oslanjanja prilikom kupovine polovnog automobila:

– istrošenost amortizera bitno utiče na “držanje” puta. Ukoliko su amortizeri loši, potrebno ih je zameniti, a to košta. Stoga, proverite amortizere pre kupovine i to tako što ćete svojom težinom potisnuti karoseriju prema jednom točku i pustiti. Karoserija bi trebala da se vrati u početni položaj i da se odmah zaustavi.

– ukoliko je automobil prešao ispod 80.000 km amortizeri bi trebali biti originalni, iz prve ugradnje.

– takođe, ležaje proverite tako što ćete uhvatiti gumu kao volan u položaju “15 do 3” ili “10 do 2” (kako vam više odgovara) i cimajte točak. Ako ima “lufta”, otišli su ležajevi točka.

 Pregled pneumatika prilikom kupovine polovnog automobila: 

– ukoliko su pneumatici istrošeni više sa jedne strane, trap nije dobro centriran ili u njemu postoje zazori.

– potrošenost pneumatika je dobar indikator verodostojnosti pokazivanja brojača kilometara. Njihova kupovina je i veliki izdatak, a kupovina dobrih je još veći. Pneumatici su ključni elemenat za sigurnost vožnje i pogrešno mesto za štednju. Proverite DOT broj (trocifreni broj gde su prve dve cifre sedmica u godini, a zadnja predstavlja godište). Odnos potrošenosti pneumatika i godište vam daje dobru ideju koliko je vozilo prelazilo godišnje. Pneumatici gube na kvalitetu starenjem, te pneumatik star 7-8 godina nije bezbedan bez obzira na broj pređenih kilometara ili stanje profila – planirajte kupovinu novih.

 

Video uputstvo o pregledu automobila pre kupovine
Video uputstvo pregleda polovnih automobila prilikom kupovine – Polovni Automobili 1
Video uputstvo pregleda polovnih automobila prilikom kupovine – Polovni Automobili 2
Video uputstvo pregleda polovnih automobila prilikom kupovine – Polovni Automobili 3
Video uputstvo pregleda polovnih automobila – Polovni Automobili 4
Video uputstvo pregleda polovnih automobila prilikom kupovine- Polovni Automobili 5


Ponašanje u vožnji:   

– probna vožnja kod kupovine polovnih automobila daleko je važnija nego kod novih. Pored ponašanja motora, u njoj se mogu osetiti rad menjača, spojnice (kvačila), kočnica, upravljača, ležajeva… Stoga, obratite pažnju na reakcije vozila i načuljite uši.

-mali test za elemente oslanjanja: na ravnom delu dobrog puta ubrzajte vozilo do nekih 50 km/h, pritisnite papučicu kvačila, pustite volan i polako kočite do zaustavljanja. Ukoliko auto ne povuče na stranu, već se zaustavi u pravcu, trap je u dobrom stanju. U suprotnom, postoje zazori ili treba da se uradi optika (centriranje) trapa.

– obratite pažnju i na paljenje signalnih lampica. Lampica vazdušnih jastuka treba da se upali pri davanju kontakta i potom da se ugasi posle nekoliko trenutaka. Ali, obratite pažnju da se lampice za AIR BAG, ABS i ostale ne gase istovremeno! Ukoliko je to slučaj, sva je prilika da je neko intervenisao ispod instrument table i spojio ih na isti vod. Svaka lampica ima svoj trenutak koji je definisan završavanjem testa koji sprovodi računar. Servisi sa dijagnostičkim jedinicama u prilici su da vam daju informaciju o jastucima koji su aktivni u njegovoj memoriji, kao i stanju ostalih sistema.

– ukoliko je vetrobran u lošem stanju vidljivost je smanjena, pogotovo noću. Proverava se tako što se kroz staklo pogleda u neki izvor svetlosti i ako se pojavi venac oko izvora, znači da će vetrobran praviti dosta problema noću kada vam u susret dolaze druga vozila. To je dobar pokazatelj i o kilometraži automobila.

Ostali saveti kod kupovine polovnog automobila:     

– preporuka je da uvek prvo pustite vlasnika da vas provoza da vidite kako vozi, kako se ponaša, detaljno ga ispitajte o održavanju auta. Obratite pažnju šta je njemu kao vlasniku bilo bitno, a šta nije. Onima kojima je bitnije da imaju 500 W ozvučenja u kabini nego da promene ulje u menjaču posle dve-tri godine svakako nisu za preporuku. Oni koji su loše održavali auto ili se iživljavali na njemu uvek mogu da se “uhvate” u laži.

– sve češće su priče od prodavaca polovnog automobila kako je auto prethodno kupljen od “ljudi koji su ga  vozili samo povremeno do pijace i nazad”, ili “moja baba mi ga je prodala kada je umro deda, a auto je stajao pet godina”. Nemojte prihvatati takve priče.

– oni koji neće da idu kod majstora na proveru su za izbegavanje, ali i oni koji mnogo pričaju i prave se ekstra uslužni takođe mogu biti sumnjivi. Ako postanete previše ljubopitljivi umeju da počnu da vas ismevaju (“Brate, nije ovo nov auto, nemoj to da me pitaš…Šta mi izigravas detektiva…”) ne bi li prestali da ih pitate – oni su takođe za izbegavanje.

– prilikom kupovine polovnog automobila koji imaju kodirani ključ i “imobilajser”, obavezno tražite od vlasnika i rezervni ključ (obično je crvene boje) koji sadrži kod. To će vam pomoći da kasnije po potrebi izradite rezervni ključ i kodirate ga. Ukoliko se ključ ne kodira, sa njime je moguće otključati vrata ali ne i startovati motor, što baš i nije od velike koristi.

– leti je lako proveriti funksionisanje klimatizacionog sistema, ali kada su temerature niže od 15 C, teško je reći odakle potiče hladan vazduh u kabini. Postoje dva testa za proveru rada klime polovnog automobila. Ako je dovoljno vlažan vazduh toga dana, pustite da vam se tokom vožnje zamagle stakla, a zatim uključite klimu na najhladniji stepen. Ako klima pravilno funkcioniše, trebalo bi da odmagli stakla, zato što je vazduh klime suv. Ukoliko vremenski uslovi za ovakav test nisu odgovarajući, uvek ostaje drugi način, kojim doduše ne možete proveriti stanje rashladnog gasa u sistemu (čija dopuna nije toliko skupa), ali možete proveriti funkcionisanje kompresora. Upalite auto, i pustite malo da radi, obratite pažnju na zvuk motora (tj. na ler gas) i na broj obrtaja. Kada uključite klimu, posle nekoliko trenutaka bi trebalo da se promeni broj obrtaja (zbog konzumacije energije od strane pokrenutog kompresora klime). Takođe, ispod otvorene haube trebalo bi da se čuje zvuk “da cakne”. Tada ste sigurni da bar kompresor radi, što je i najskuplji deo sistema klimatizacije.

 
Kilometraza na polovnim automobilima
Prilog iz emisije Potrošački savetnik emitovane na RTS-u 31.8.2014.
 
    Ko i kako vara kupce u poznatim auto kućama?
Prilog iz emisije Potrošački savetnik emitovane na RTS-u 14.12.2014.
 

Kada kupujete polovni automobil, a prodavac je iz drugog mesta:   

1. Date pare prodavcu i odete sa njim u menjačnicu da ih proveri
2. Napravite kupoprodajni ugovor i potpišete ga
3. Uzmete saobraćajnu, polisu osiguranja, ključeve
4. Odete u poresku upravu u mestu prodavca gde će vam odrediti iznos koji treba da platite.
5. Kada platite porez idete u SUP u mestu prodavca da odjavite automobil
6. Tamo platite taksu za odjavu, vratite tablice i u saobraćajnu vam lupe pečat o odjavi vozila
7. Odete u AMSS i uzmete probne tablice na jedan dan da bi mogli auto da prevezete do vašeg mesta boravka.
8. Kada dođete kući, idete u AMSS i predate sve papire koje imate da bi vam oni odradili papirologiju i predali SUP-u zahtev za izdavanje nove saobraćajne i tablica.
9. Nakon svega toga odete u osiguravajuću kuću kod koje je automobil osiguran (možete u filijalu u vašem gradu) i tražite dodatak na polisu gde će uneti podatke o promeni vlasnika. Ovo se ne plaća, traje 15 minuta, a može mnogo da znači ako slučajno dođe do nekog udesa…

Kada kupujete  polovni automobil, a prodavac je iz istog mesta:        


1. Date pare prodavcu i odete sa njim u menjačnicu da ih proveri
2. Napravite kupoprodajni ugovor i potpišete ga
3. Uzmete saobraćajnu, polisu osiguranja, ključeve
4. Odete u AMSS i predate sve papire koje imate da bi vam oni odradili papirologiju i predali SUP-u zahtev za izdavanje nove saobraćajne dozvole
5. Nakon svega toga odete u osiguravajuću kuću kod koje je automobil osiguran (možete u filijalu u vašem gradu) i tražite dodatak na polisu gde će uneti podatke o promeni vlasnika. Ovo se ne plaća, traje 15 minuta, a može mnogo da znači ako slučajno dođe do nekog udesa…
Kada prodajete  polovni automobil:         

1. Uzmete pare i pregledate ih u menjačnici
2. Napravite kupoprodajni ugovor i potpišete ga
3. Kupcu date saobraćajnu, polisu osiguranja i ključeve od automobila
4.
Vi ste ovde završili svoj posao, dalje sve radi kupac

31 мишљењa на „Na šta treba da obratite pažnju prilikom kupovine polovnog automobila (video)“

  1. Pozdrav,

    Svidja mi se ideja da se kroz sliku i rec prikazu principi rada delova automobila i nacini njihove provere.
    Pratio sam uputstva za proveru alternatora, bez rasturanja, samo merenjem napona na akumulatoru. Primetio sam sledece ponasanje koje nije opisano ovde pa sam hteo da pitam sta moze biti u pitanju.
    Prilikom merenja napona na leru napon je 14,2V, kada dodam gas napon opadne na 13.5V i odnda se poveca na 14,5V, to se desi u pola sekunde otprilike. Svetlo u kabini i farovi menjaju jacinu u skladu sa promenom napona i trepere.

    1. Ovo mi liči na loš klinasti kaiš pa kada dobije veći broj obrtaja prvo prokliza pa kasnije počinje da prati brzinu obrtaja radilice. Zamenite klinasti kaiš. Ujedno izvršite proveru i veze sa masom auta. Propratite vezu sa minusa baterije do veze sa šasijom automobila, odvite šraf, sve lepo ošmirglajte i očistite a zatim vratite kako je bilo. 

  2. Vozim vw polo 1.2 12v 2002. Upali mi se crvena lampica za rashladnu tecnost, otvorim i vidim da fali tecnost ispod min. Otvorim cep i onda se nivo tecnosti podigne. Vizuelno ne curi nigde, a u julu odradio sam veliki servis u ovlascenom servisu znaci pumpa za vodu i tako dalje.

  3. Veljo, najverovatnije je stradao dihtung gave motora. Kada je motor u radu, proverite da li ima mehurica u boci za rashladnu tecnost – to je siguran znak da je dihtung za zamenu a sa njim ide i ravnjanje glave motora.

    1. Plav dim znači da dolazi do sagorevanja uljua. Proverite da li vam motor gubi ulje. Ako gubi ulje više od dozvoljenog, mora se motor otvoriti. Nemojte odmah da se uplašite 90% motora gubi ulje ali nesme se desiti da na 10000 pređenih km troši više od razmaka max i min na meraču ulja. To je odprilike 1 l , ali sve zavisi od motora. To je neka granica prihvatljivosti.

  4. Poštovani, pročitao sma detaljno ovaj članak i sve pohvale za detaljnja objašnjenja.
    Govorite o naponima punjenja akumulatora u opsegu od 13,8-14,7V. Kod mene konkretno u automobili Renault Fluence 1,5 dci, 2011. god. napon punjenja akumulatora varira od 14.5V pri pokretanju automoblia i tako 5-10 min nekada i duže tipa 45 min i poslije toga padne na 13.35 V i oko te vrijednosti je bez obzira da li se uključivalo opterećenje (potoršači u automobilu klima, radio, rasvjeta…) ili ne. Nekada i odmah poslije paljenja bude 13,35 V. Mjerio unimjerom nekoliko desetina puta. Bio sam u nekoliko ovlaštenih servisa i kažu mi da je takvo punjenje ok za novije automobile jer je regulisano računarom i kada ima potrebe za većim punjenje tj. kada se akumulator isprazni do odredjene granice signal ide ka alternatoru i on povećava napon punjenja odnosno punjenje akumulatora. Molim vas da komentarišete ovo pošto sam sada u dilemi da li zaista imam dobro punjenje akumulatora od strane alternatora. Hvala

    1. Na vašem mestu prvo bih ispitao i očistio spojeve + na alternatoru i masu automobila. Ako se i dalje bude isto dešavalo mora se proveriti ceo alternator. Kada merite ove napone najboje je da ih merite na samom alternatoru, + alternatora i masa zovilia i akumulatora.

  5. Postovani, imam ford fokus 2, 2005 god, 1.6 TDI, 90KS i u poslednje vrijeme mi se desava da u voznji auto (sistem) ostane bez goriva. Poslije toga auto ne mogu vise upaliti, nakon cega slijedi slepanje, majstori. Naravno prva pomisao je bila da stvarno nema goriva i da ne radi indikator rezerve (to mi je bio jedini indikator na koji sam se mogao osloniti jer kazaljka ne radi vec neko vrijeme). Prvi put smo nasuli pun rezervoar goriva, majstor je “doveo” ponovo gorivo u sistem i sve je bilo ok dok se nivo goriva u rezervoaru nije ponovo smanjio i onda ponovo ista prica, sipamo pun rezervoar…. Kakav uticaj nivo goriva u rezervoaru moze imati da elektricna pumpa mozda ne radi i ne doprema gorivo do bosch pumpe i da li to moze imati veze sa senzorom nivoa goriva.

    Hvala!

  6. pozdrav. od juce imam problem. zapravo vozim Bmw 316 i sedan-compakt coupe 2001. dok sam vozio juce automobil u gradu podigao je temperaturu u maximalnoj skali. zaustavio sam auto sacekao da ohladi i sipao antifriz, na leru je dizao temperaturu.u toku voznje vracao na normalnoj skali. nekako sam dovezao auto. jutros pogledam posudu za hladjenje prazna je. sipam ponovo tecnost negde odlazi neznam gde cuju se klobuci mehura od prilike izmedju kabinskog dela motora suvozaca i vozaca. voda je na minimum kad ga upalim brzo postigne nivo tecnosti do maximuma u posudi za hladnjak i izbacuje vodu na auspuhu.

    1. Ako izbacuje vodu na auspuh onda je otišao dihtung glave motora. Mora se menjati dihtung a u isto vreme ide i ravnanje glave motora. Na vašem mestu bi prvo proverio da li negde ispod motora curi tečnost. Bolja je varijanta da vidite curenje tečnosti jer bi to značilo da je oslabio neki spoj na crevima i cevima i da tu izlazi voda. Ako nema curenja ispod motora a auto gubi vodu u najmanju ruku se mora menjati dihtung motora i ravnanje glave motora.

  7. Postovani, posjedujem golf V 2.0 16v 2008 godiste problem je pri startu nepravilan rad motora slabija snaga motora, izbacuje bijeli dim samo pri mirovanju automobila takodje kada su hladniji dani poveca se bijeli dim pritom zadnjih 1000km sam dolio 1l antifriza radna temperatura je uredu ne prelazi preko dozvoljenog molim vas za vas savijet! Hvala unaprijed!

    1. Već sam pisao u prethodnim komentarima. Mora se utvrditi gde se gubi tečnost. Na vašem mestu bi prvo proverio da li negde ispod motora curi tečnost. Bolja je varijanta da vidite curenje tečnosti jer bi to značilo da je oslabio neki spoj na crevima i cevima i da tu izlazi voda. Ako nema curenja ispod motora a auto gubi vodu u najmanju ruku se mora menjati dihtung motora i ravnanje glave motora.
      Pritisak u boci za dolivanje tečnosti za hlađenje kada je motor u radu i mehurići u boci su siguran znak da je dihtung glave motora oštećen.

  8. Pozdrav, u pitanju je vozilo Pasat b 5.5 – 1.9 Tdi 96 kw 2004 god.proiz. Prilikom hladnog starta vozilo se trese,obrtomjer poskakiva i dimi bijeli dim. To traje nekih 2 minute. Što je vani hladnija temperatura to su simptomi gori. Dijagnostika ne očitava nikakvu grešku. Dali možda znate u čemu bi mogao biti problem? Hvala!

  9. Pozdrav,
    Imam problem sa audijem b7 2.0tdi. Auto mi trese i bruji vise nego inace u leru, u voznji na manjim obrtajima se osjeti brujanje kao kada na velikoj brzini otvorite zadnji prozor. Na volanu se osjete vibracuje, nosace sam sve izmjenjao nedjutim nikakve razlike. Da li moze lambda sonda da utice na to ili neki od senzora?
    Hvala unapred

  10. Poštovanje!!! Malopre mi se na Golfu 4 tdi upalila lampica za vodu i preko celog borda STOP, kad sam pogledao posudu za vodu bila je prazna, sipao sam destilovanu oko 500ml i posle 15-tak km opet lampica i stop, tada je stalo oko 1l vode i primetio sam da mi voda curi na prednjoj strani negde izmedju prednjeg levog točka i branika sipao oko litar vode i kad sam stigo kuci proverio posudu voda je bila ispod minimuma?
    Unapred hvala 😊

    1. Verovatno je negde oštećeno crevo koje vodi od hladnjaka ili je se pomerila šelna koja drži spoj cevi hladnjaka i gumenog creva. Nije ništa opasno ako vidite veliko curenje u tom delu. Opasnije bi bilo da se gubi tečnost ali da se nevidi ispod motora.

  11. MOLIM VAS DA NAĐETE ČLANAK KOJI IMA VEZE SA VAŠIM PITANJIMA I NA TIM MESTIMA POSTAVITE PITANJE. NA SAJTU IMAMO VELIKI BROJ NAPISANIH ČLANAKA I SIGURNO ĆE TE NAĆI BAREM JEDAN KOJI JE POVEZAN SA VAŠIM PROBLEMOM.
    HVALA VAM ŠTO PRATITE NAŠ SAJT!!!

  12. Zdravo, imam passat b8 2015 1.6 tdi . Pre 3 dana sam uradio veliki i mali servis komplet. Posle servisa sam vozio 200km i zadnja dva dana je bio na parkingu. Sad kad sam palio verglao je malo duže i nema antifriza u njemu, a i nov antifriz je stavljen. Auto je bio tip top pre servisa samo se čuo malo kaiš pri paljenju. Majstor mi se ne javlja pa sumnjam da nije nešto namerno… Hitno molim za pomoć i odgovor.

Leave a Reply