VI PITATE – MI ODGOVARAMO !!!

Ako imate nedoumice ili problem u radu vaseg automobila - Vi pitajte a mi ćemo vam odgovoriti
Facebooktwitterredditpinterest

ZBOG OBIMA POSLA TRENUTNO NISMO U MOGUCNOSTI DA  ODGOVARAMO NA VAŠA PITANJA. ALI SIGURNO ĆE VAM KORISTITI PITANJA NA KOJA SMO VEĆ ODGOVORILI.

Pitanje od Demira : Auto delovi – provere

U pitanju je pezo 307 2.0 hdi od 136 konja. Imao sam problema sa turbinom jer nije htela nikako da ukljuci. Bilo je neko vakum crevce pa sam to sredio ali i dalje nije to to. Kad ga negde uz brdo stisnem on povuce dobro pa nakon nekog vremena kao da pustim gas. Tako usporava. Promenio sam mu i onaj senzor rasteretnog ventila na turbini. Ima neki cudan zvuk kad turbina pocne da puni. Kao da mu ne otvara ona klapna koja propusta vazduh iz intercoolera. Sumnjam na onaj MAP senzor. Upalio je antipolution gresku. Bio je na dijagnostici i kod greske je bio cini mi se 2565. Znas li mozda do cega je problem jer ja ludim od ovog auta. Ako ikad izadje iz moje garaze, Francuz se nece nikad parkirat…

  • Mora se malo detaljnije ispitati. Jesi li proveravao ispravnost EGR ventila? Prema ovim simptomima moze se naslutiti da je vod za recirkulaciju gasova vecim delom zapusen i da racunar svremna na vreme nemoze potpuno otvoriti ili zatvoriti EGR ventil. Automatski ce MAP senzor registrovati vecu razliku pritiska i izbaciti motor u SAFE mod – rad motora do 3000 obrtaja. Skini EGR ventil i ocisti ga, – takodje ocisti i ceo povratini vod prema usisnoj grani. Nakon toga proveri rad. Ujedno proveri i ispravnost elektronike EGR ventila. JAVI SE POSLE OVIH PROVERA. Ujedno proveri i FAP filter. Ako se on zaprlja , moze stvori pritisak koji se vraca preko EGR voda na usisnu granu i manifestovati se isto kao zaprljan EGR ventil. Prebacice u SAFE mod.

EGR je zatvoren druze. I softverski i fizicki. Katalizator je nosen na ciscenje. Izduv je potpuno ok. Ali odjednom izgubi snagu. Kao da iskljuci turbinu i nece da vuce dok se ne smanjim obrtaje na 9 nekoliko sekundi. I FAP je ociscen. Samo ciscenje njega i katalizatora me je lupilo 800e i opet nista. Trenutno nemam onaj aparat ali kad budem nabavio javljam ti rezultate.

  • Proveri da li MAP senzor dobija napajanje. Ako nema napajanja takodje izbacuje u SAFE mod. Na kraju pozajmi od nekoga na par sati MAP senzor i proveri rad. On se lako skida i montira.

Koliko treba od prilike da ima napon? Problem je sto ih ovde kod mene nema sa ovim tipom motora. Jel bi mozda odgovarao MAP od nekog drugog modela motora?

  • Odgovara od pezoa ili citroena sa motorom 2.0 hdi i 1.6 hdi. Mora da ima napajanje 5 V. Jedna je masa , jedna signal i jedna napajanje od 5 V. Prilikom rada signal sa povecanjem obrtaja treba da konstantno raste kada pada broj obrtaja mora i signal ka racunaru da pada.

Vazi druze. Probacu sutra pa ti javljam. Danas radim i nema sanse da stignem. Hvala ti puno.

POSETITE nasu web prodavnicu i proverite dostupnost proizvoda
POSETITE nasu web prodavnicu i proverite dostupnost proizvoda

Pitanje od Nikole: Auto delovi – provere

Pozdrav druze, pratim tvoj sajt i klipove na youtube, pa bih zamolio da procenis ovaj auto, vidim da imas iskustva sa ovim motorom, u opisu kaze da je zamenjen plivajući zamajac i stavljen fiksni, koliko znam to onda haba menjač i motor? Ako može odgovor bio bih zahvalan.

Pozdrav, Nikola.

  • Nikola, ja cenim motore hdi i 1.6 sa 90 i 110 KS tako i 2.0 hdi. Motori su dobri ako se redovno odrzavaju. Ovaj auto sa lilnka Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi Restyling lepo izgleda. Zbog svoje ekonomicnosti ovi automobili su prelazili veliku kilometrazu. Obavezno pregledati turbinu, ima li lufta kod lopatica kompresorskog kola turbine i da li su ostecene, takodje da li ima ulja na kompresorskom kolu prema interkuleru. Ako izbacuje ulje preko turbine odmah se moze videti i po interkuleru jer se tu talozi – Tu se vidi losa turbina. Otvoriti bocu za dolivanje rashladne tecnosti dok motor radi (da je min radio 5 minuta) i proveriti da li ima potpritiska ili baloncica – to su znaci da se mora motor raditi. Ovo napominjem zbog velikih predjenih km. Plivajuci zamajac stiti menjac ali nemoze toliko da utice – prvi elementi koji stradaju zbog obicnog zamajca su frikcioni diskovi ili lamele odnosno kvacilo. Smatram da je za motore sa 80kw bolje da ima plivajuci zamajac, on jeste skup ali bas retko strada. Kada se sve sabere i oduzme a auto prodje navedene testove – vredi ga uzeti – cena nije visoka a sigurno moze da se jos spusti.
    Nadam se da sam pomogao. Poz
  • Pogledajte i ovaj članak sigurno će pomoći:
  • https://www.deloviautomobila.rs/auto-delovi/na-sta-treba-da-obratite-paznju-prilikom-kupovine-polovnog-automobila/na-sta-treba-da-obratite-paznju-prilikom-kupovine-polovnog-automobila/

 

Pitanje od Duleta:

Postovani, interesuje me down-shifting, odnosno menjanje brzina nanize. U auto skolama se uci voznja na jedan nacin, a kasnije svako ima svoj sistem voznje. Da li je stetno kocenje motorom ? Jedni tvrde da je bolje kociti motorom i da mu to nista ne smeta, dok drugi tvrde da to nije dobro za motor. Mozda bi mogli da napravite jedan video na tu temu. Hvala unapred.

  • Dobra ideja za video. Hvala. Downshifting je dobar u situacijama kada vozimo velilkim brzinama radi pripreme celog vozila za zaustavljanje kada bi kočenje bilo nebezbedno. Ali rad motora u tim situacijama je pod velikim brojem obrtaja sto nije dobro za motor i transmisiju. Uporedio bi to kao vožnju duži vremenski period pod velikim brojem obrtaja ali dodate pri tome nagla ubrzanja. Downshifting sigurno nije dobar za transmisiju (kvacilo i menjac) i motor kada se primenjuje često. Ako ga primenjujemo s vremena na vreme nece štetiti.

 

Pitanje od Mersa: Auto delovi – provere

Gledao sam video na youtube o zameni zubcastog kaisa, dobro si objasnio iintersuje me kad skidamo glavu motora jel nemoramo blokirati remenice mozemol oznaciti farbom i kasnije samo vratim remenice kad vratim glavu i poklopim oznake.

  • Najsigurnije je uvek da se blokira i radilica i bosh pumpa ako ima poseban vod prema svakom cilindru. Sve se to radi da se nebi ventili pokrivili jer su vrlo osetljivi a potisak klipa je jak. Kada skinemo glavu nemamo ventila koje mozemo pokriviti ali se moze desiti da prilikom vracanja glave u zurbi neizvrsimo blokiranje radilice u svom osnovnom polozaju i malim pritiskom na ventile koji su otvoreni iskrivimo. Obelezavanje farbom mozemo isto to uraditi ali ako nije radilica fiksirana moze se slucajno pomeriti a i mali pritisak na ventile pravi veliki problem.

Hvala. Odličan sajt i klipovi na youtube.

 

POSETITE nasu web prodavnicu i proverite dostupnost proizvoda
POSETITE nasu web prodavnicu i proverite dostupnost proizvoda

 

Pitanje od Husmedina:

Auto delovi
Auto delovi

Pozdrav. Imam Audija a4 2006god. Koja je mjera ulja u mjenjacu kad se odvrne sarf za mjeru ulja Jel treba ulje da kaplje. ISO sam kod majstora i njegova provjera ulja mi je jako cudno izgledala stavlajo je neku cijev unutra i tako odredio nivo odprilike

  • Da bi bio dobar nivo ulja u menjacu mora ulje polako da se sliva na sraf koji odvrnemo kada vrsimo kontrolu. Uslov je da je auto na ravnoj povrsini i da je pre toga radio minimum 5 min. Mora da je zagrejan motor kako bi ulje bilo redje i moglo da se lagano sliva. Majstori kada proveravaju cesto koriste cevcicu da bi ustanovili koliko ulja nedosta do mesta gde vrsimo kontrolu. Ako nedostaje vise oni dolivaju a ako nedostaje manje nista ne diraju. Hvala sto pratite nas sajt i kanal.

 

Pitanje od Dragana:

Napunijo sam akumulator al kad je vruć motor teže upali dali je to do alnasera ili paljenja opel astra karavan benzinac 94godiste.

  • Nisam se susretao sa tim tipom motora ali sigurno nije do akumulatora i do alnasera kada pali kada je hladan. Proverite svecice.. Pumpa goriva takodje moze takav problem da pravi posebno ako se cesto vozi na rezervi. Proveriti i bravu automobila – kada se da kontakt trebalo bi da prebaci napajanje na pumpu ako je losi kontakt potrebno je da se par puta okrene kljuc kako bi pumpa dobila napajanje a obicno se desava kada se vozi po gradu i cesto pali i gasi sto malo oslabi kontakte pa je potrebno malo prodrmati bravu………….. Ima jos mnogo toga ali je potrebno eleminisati jedno po jedno.

kad je hladno pogotovo okrenem ključ skoro do kraja i onda uhvati nevozim ga često po potrebi

  • Proverite sto sam vam naveo pa se javite sa novim informacijama. Ako u medjuvremenu resite problem javite sta je bilo u pitanju radi drugih pratilaca bloga i kanala.

Hvala vam.

 

Pitanje od Blog04 :

Svidja mi se ideja da se kroz sliku i rec prikazu principi rada delova automobila i nacini njihove provere.
Pratio sam uputstva za proveru alternatora, bez rasturanja, samo merenjem napona na akumulatoru. Primetio sam sledece ponasanje koje nije opisano ovde pa sam hteo da pitam sta moze biti u pitanju.
Prilikom merenja napona na leru napon je 14,2V, kada dodam gas napon opadne na 13.5V i odnda se poveca na 14,5V, to se desi u pola sekunde otprilike. Svetlo u kabini i farovi menjaju jacinu u skladu sa promenom napona i trepere.

  • Ovo mi liči na loš klinasti kaiš pa kada dobije veći broj obrtaja prvo prokliza pa kasnije počinje da prati brzinu obrtaja radilice. Zamenite klinasti kaiš. Ujedno izvršite proveru i veze sa masom auta. Propratite vezu sa minusa baterije do veze sa šasijom automobila, odvite šraf, sve lepo ošmirglajte i očistite a zatim vratite kako je bilo. 

 

Pitanje od Marka: Auto delovi – provere

Imam problem sa autom Golf 2 sa motorom 1.8 66 kw, tokira na leru, dolazi do toga i da se ugasi.

Zamenio sam na autu:

  • Step motor,
  • diznu,
  • svecice,
  • razvodnu kapu i razvodnu ruku,
  • terodavače.

Termodavače sam menjao zato što kad ga upalim blica mi lampica za temperaturu i diže skalu više nego što treba. Normalno pali ventilator. Hvala, unapred.

  • Marko, ako je sve navedeno pravilno provereno i zamenjeno, sve ukazuje na probijanje kablova ili bobine. Odvezite auto u mrak i posmatrajte motor, probijanje se vidi u mraku. Mora se sačekati dok motor nepočne da se ponaša kako ste objasnili u pitanju- trokiranje motora i gašenje. Kod probijanja bobine mora se bolje obratiti pažnja jer se slabo vidi. Najsigurnija provera bobine je da se zameni sa nekom koja je 100 % ispravna i prati ponašanje automobila. Javite se sa rezultatom ovih provera.

 

Pitanje od Nikole:

Da li mislite da je bolje uzeti  Citroen Xsara Picasso 2.0.HDI, 66 KW do 2004.godišta ili noviju verziju sa 1.6 hdi motorom 66 KW? Kako pasuje 1.6 hdi na tu karoseriju? Rešio sam da uzmem taj auto za porodicu a vidim da im cena pada pa može da se nađe 2006-07 za oko 2500 evra. Hvala na odgovoru. Pozdrav, Nikola Niš.

Auto delovi
Auto delovi
  • Nikola,  sa stanovišta pouzdanosti oba motora su približni. Stariji motor 2.0 hdi je bučniji i veći potrošač. Noviji motori 1.6 hdi , 66 kw imaju mirniji rad i manju potrošnju a startniji su što je veoma bitno kod preticanja. Prosečna potrošnja starijih 2.0 hdi motora je za 1 – 1,5 l /100 km veća od novih 1.6 hdi motora. Ovaj motor 1.6 hdi 66 kw nema plivajući zamajac I fap filter a oni su uzrok mnogih problema na motorima 1.6 hdi 80 kw. Plivajući zamajac je prednost kod novijih automobila ali kod automobile starosti preko 10 godina može se očekivati da otkaže. Zamena je paprena (oko 350-400 eura). Kao porodičan automobil gde nećemo voziti velikim brzinama i divljati putem 1.6 hdi motor je odlično rešenje. Na osnovu svega ovog ja bih se odlučio za 1.6 hdi 66 kw. U toj kategoriji je i Opel Zafira ali bih i u tom slučaju zbog štedljivih motora i bolje udobnosti prednost dao Citroenu Xsara Picasso. Opel je mozda neznatno pouzdaniji ali udobnost je meni lično mnogo važnija. Ove automobile što nude 2006-2007 godište (10 godina stari) za 2500 eura treba dobro pregledati jer velika je razlika između održavanog i ne održavanog automobila. Bolje je platiti više za očuvani automobil jer on na kraju izađe mnogo jeftinije. Puno pozdrava.

 

Pitanje od Dragana:

Imam opel astru g motor isuzu 1.7dti 55kw. Ujutru pali odlicno a kasnije posle predjenih 20km i stajanja sat vremena dugo vergla da upali. Cak i 10-15 sekundi vergla dok neupali. I baci siv-beo dim na auspuh.Kad bi je palio posle petnestak minuta upali. Na dijagnostici nema greske.Molim za savet i pomoc.

Hvala unapred

  • Dragane, može da bude više uzroka. Ja bih vršio provere ovim redom :

    -Provera svih creva za dovod goriva, da li negde uvlači vazduh, – Ako negde uvlači vazduh, on će raditi neko vreme dok taj vazduh ne napravi čep i zaustavi protok goriva.
    -Nepovratni ventil goriva, taj vod nesme vracati gorivo u rezervoar, – U slučaju da je neispravan nepovratni ventil goriva, gorivo će se delom vratiti u rezervoar a ostaviti vazduh u sistemu što će dovesti do istog ponašanja automobila kako ste Vi opisali.
    -Pumpa goriva u rezervoaru- mislim da je taj model ima – Kada je ona slabija ili ima neko oštećenje neće napajati auto potrebnom količinom goriva.
    -Senzor temperature – termodavac, Ako termodavač šalje pogrešnu temperaturu u računar motora, smeša neće biti dobra što će usloviti otežano startovanje motora ali i povećanu potrošnju i manju snagu.
     -Dizne – Ako su zaprljane dizne, one mogu raditi određeno vreme pa potom se delimično zatvoriti, što će takođe  dovesti do lošeg rada motora.
    Javite se sa rezultatima Provera. 

Pregledan vod goriva sve je u redu.
Pumpu u rezervaru nema.[kaze majstor]
Skidali su mi elektroniku sa bosh pumpe jer su mislili da ima hladan lem ali nije ni to.
Majstor kaze kompresija mada ja neverujem jer auto radi kao sat nema trunka dima na auspuh ulje netrosi ni gram a na minus 20 pali na pola kljuca. Samo nece kad odstoji sat vremena i ako tad neupali grejace na blic on nece upaliti.Samo je problem oko palenja grejaca i termodavaca.Da li se na ove motore ugradjuje simulacija na grejace?

Inace auto je presao 240 000 originalna kilometraza. Zaboravio sam reci tad kad se desi da nece da upali ja skinem dzek sa termodavaca dam kontakt sacekam 2 _3 sekunde okrenem kljuc i tad upali na zub.Neko kaze da taj motor retko pali grejace tek na minus 15.A meni pali i leti ujutru kad palim auto. Nevidi se grejac na kontrolnoj tabli vec ja vidim po svetlu u kabini jer se smanji jer grejaci povuku  struju.Ali rade samo na 3-4 sekunde. Kod mene je auto 8 god.I nikad nista nije menjano na njemu. pozzzz

  • Malo mi čudno ponasanje. Proverite i dizne obavezno. Proverite da li ima pritiska u boci za dolivanje rashladne tecnosti kada je auto u radu. Ako ima veceg pritiska i mehurica morali bi da otvorite motor. To što primećijete da slabi svetlo kod startovanja motora to je zbog alnasera jer u momentu startovanja motora povlaci vecu struju. Baš ste me zainteresovali, obavezno javite ako resite problem. Termodavač daje podatak o temperaturi rashladne tečnosti a ima ulogu kod ponovnog startovanja motora – ( ispitajte termodavac sa unimerom- on se ispituje kao svaki senzor temperature- video uputstva imate na našem youtube kanalu AUTO OPREMA ).

Pitanje od Dragoslava:

Moj automobil je audi a4 1.9tdi 81kw afn motor sa bosch pumpom .Imam probleme takve što auto prilikom jutarnjeg startovanja motor pali dobro i onda neravnomerno radi obrtaji idu u rasponu od 800-1000 i motor se stresa kada mu dodajem gas.Svetli mi lampica od grejača.Prilikom voznje auto cimne -trzne kao da prekine dotok goriva i imam osecaj kao da vucem prikolicu sa teretom kao da se guši.Eger ventil je zatvoren.Sledećeg dana auto ide najnormalnije i onda opet sve iznova .Svi servisi se rade na vreme!Da li su to simptomi od nekog neispravnog senzora?Unapred hvala!

  • Da li vam je problem poceo sa hladnim danima? Koliko dugo posle startovanja motora on nastavi da se ponasa kako ste opisali?

Mozda je poceo kada je temperatura spala ispod 15 stepeni.Auto je parkiran u garazi gde je temperatura 13stepeni.Kada se zagreje na radnu temperaturu obrtaji malo variraju ali i dalje se stresa prilikom dodavanja gasa na leru.Zamenjeno dovodno gumeno crevo od 30cm sto dolazi na pumpu.Na auto je predhodni vlasnik ugradio cipovanje .Vecinom je gradska voznja .

  • Moze mnogo toga da bude. Lose gorivo. Zaprljani filter. Losa pumpa goriva. Dizne. Kompresiju treba proveriti, posebno sto je cipovan. Bilo bi dobro iscitati greske na dijagnostici. Senzor radilice u pocetnoj fazi otkazivanja moze davati opisane probleme. Mnogo je veliki spisak pa polako kontrolisite i odbacujte jedno po jedno. Javite se sa rezultatima 

 

 Pitanje od Gorana:

Danas je vrlo malo pravih ljudi, koji hoce da podele svoje znanje i iskustvo sa drugima. Vi ste jedni od retkih i na tome Vam se divim. Moj stric iz Francuske ima lagunu 2, god. 2003, koju bi prodao , motor je 1.8 85kw, benzinac, presla je citavih 170000km. pitanje je: kakvi su to motori i iz Vaseg iskustva imaju li skrivenih mana, jer bih ga kupio zbog duzeg putovanja. Zelim Vam puno zdravlja i naravno uspeha na poslovnom planu. Pozdrav

  • Gorane, benzinski motor 1.8 85kw na reno laguni je mnogo pouzdani od dizelaša. Čak bi rekao najbolji motor u laguni. Retko ima neispravnosti ako se redovno održava. Delovi za njega su malo skuplji u odnosu na automobile iz njegove klase. Potrošnja mu je oko 7-8 l/100 km. Za prosečnog čoveka na Balkanu je mnogo ali ako se ugradi plin dobijamo jak, startan auto uz prihvatljivu potrošnju. Nadam se da sam pomogao. 

 

Pitanje od Uroša:

Imam problem sa golfom 4 kad udjem u krivinu nebitno kojom sa kojom brzinom cuje se kako nesto pisti kao kad piste plocice,to se cuje pozadi negde sta to moze da bude?

  • Urose, skripa cesto moze da vara odakle dolazi. Po vasem opisu posumljao sam na pumpu serva. Mozda vam nedostaje ulja u sistemu serva ili je stradala pumpa serva. Probajte da dospete ulje u servo ako nedostaje i pratite da li ima promena u zvuku. Javite se posle ovih koraka. 

Na minimumu je vec duze vreme,nije crkla sigurno zato sto imam dosta lagan volan,a sta se desava kad je lezaj tocka problem, ja sumnjam na to?

  • Lezaj tocka nepišti, već se čuje brujanje ali se čuje kada skrećete u istu stranu. Levi ležaj se čuje kada skrećte u desno i obratno zato sto više opterećujete tu stranu. Kasnije kada više strada čuće se konstantno i kada se ide prvo. Servo pumpa se čuje i kada je na minimum tecnost. Obavezno dolite ulje. 

Dolio ulje,ne cuje se vise! Hvala.

POSETITE nasu web prodavnicu i proverite dostupnost proizvoda
POSETITE nasu web prodavnicu i proverite dostupnost proizvoda

Pitanje od Dragana:

Pozdrav, Interesuje me remont turbine za auto audi a3 2004 2.0 tdi 103kw bkd, naime, ja nemam problem sa potrosnjom ulja niti sa time da auto ne vuce naprotiv jako dobro vuce, nego ujutru iliti kada je hladniji cujem ujanje ne zujanje (nesto kao sova izmedju 1000 i 1800 obrtaja, i ono sto je zanimljivo prilikom pustanja gasa se isto cuje ujanje)?
Sta bi moglo po vasem iskustvu biti i koja bi bila cena nekog manjeg remonta?
Takodje, mozete pogledati snimak na sledecem linku https://youtu.be/cFMhbxZLgOM
Hvala.

  • Skinite dovodni vod do turbine i proverite koliko ima lufta osovina. Lagano prstom proveravate levo desno , gore dole i u krug. Mali luft je dozvoljen. Kada proveravate u krug , dozvoljen je mali luft u pravilnom krugu – ako imate aksijalni luft oblika elipse znaci da je doslo do krivljenja osovine i to nije dobro. Pregledajte lopatice i sa jedne i sa druge strane turbine- nesmeju da budu ostecene. Ako je sve ovo uredu a nemate potrosnju ulja slobodno vozite i nerazmisljajte o turbini. Ovaj zvuk može da se javi ako su dovodne cevi kod turbine oštećene i jednostavno se stvara zvizduk kada vazduh prolazi kroz tanke rupice. Takođe moze da je negde oštećeno telo turbine i da se tu provlači vazduh pod pritiskom. Nezaboravite da i redovno menjanje ulja omogućava bolje podmazivanje turbine. Ako imate negde sito u sistemu podmazivanja turbine trebalo bi ga izvaditi i pročistiti. Sito se obično nalazi na ulazu cevi za podmazivanje turbine u karter motora. Nadam se da sam bio od pomoci.

 

Pitanje od Predraga:

Pozdrav, da li mogu da vam postavim pitanje u vezi elektronike imam problem sa prednjim desnim podizacem stakala. Pitanje je opsirno pa da ne pisem bezveze ako ne popravljate ovu vrstu kvarova.

  • Napisite pitanje sto detaljnije. Normalno je da nekada nesto neznamo ali znamo kod koga da nadjemo odgovor. U svakom slucaju svi dobijaju odgovor.

Imam problem na Laguni 2 2003, 1.8 16V sa prednjim desnim podizacem, neradi na glavnom modulu onaj dupli na vozacevoj strani. Auto je kupljen sa neodgovarajucim sivim prekidacem a posle smo ustanovili da treba crni prekidac jer je dzek crne boje, probao sam dva crna i opet nista.
Inace koji god prekidac da stavim IZBIJA OSIGURAC i na sadasnji sivi neodgovarajuci i na crni s tim sto svaki prekidac kad izbije osigurac moze da pokrene normalno vozacev podizac dok suvozacev nemoze. Motorcic i mehanizam su ispravni sto posto, jedan elektricar je direktno spojio zicu na dzeku od gl.modula i ja sam mogao na suvozacevim vratima normalno da spustam i podizem. A sada nemam osigurac za podizanje ali opet mi radi vozaceva strana.
Jel moguce da prekidac mora biti striktno isto godiste (neznam za god. ona dva crna prekidaca) ili negde probija masu pa zato izbija osigurac?
Izvinjavam se na dugackom postu.

  • Zbog prebacivanja kablova mora se proveriti svaki kabal i svaki pin na konektoru.
    – Provera ispravnosti kablova – često se desi da se kod vrata ogoli zica i spaja se sa masom, u ovom slučaju će uvek       izboreti osigurač kada se povežu ili pritisnu kontrole u zavisnosti od kabla koji je oštećen.
    – Kada se isproveravaju kablovi onda preći na proveru pinova na konektorima.
    – Obratiti pažnju na koji pin dolazi masa i napajanje i da li se to slaže sa pinom na kontrolama.
    – Ako je i to uredu proveriti redom svaku komandu da li je povezana sa odgovarajućim pinom na konektoru.
    TO JE POSTUPAK KAKO BI SE UTVRDILA NEISPRAVNOST. Saljem i električne šeme za taj auto.
Reno laguna podizaci stakala
Uvecanje osigurača Reno laguna podizaci stakala
Reno laguna podizaci stakala
Cela šema Reno laguna podizaci stakala
Reno laguna podizaci stakala
Suvozačeva strana Reno laguna podizaci stakala
Reno laguna podizaci stakala
Vozačeva strana Reno laguna podizaci stakala
  • Moze se skratiti postupak kada pogledate da li strada osigurac F15, ili F16 ili F6. Propatite kolo osigurača koji strada.

 

Pitanje od Nenada: A

Posedujem auto Renault Clio 2 2002 godište 1.200 kubika 55kw.
Dešava mi se sledeći problem, da prilikom podizanje prozora počinju brisači da nekontrolisano rade (seckaju tj. prekidaju dok se krecu)i da se ispod volana čuje neki čudan zvuk, posle toga se često i dešava da ne mogu da startujem auto neko vreme. Okrećem ključ kao da hoću da startujem motor ali ništa se ne dešava. Tada neprekidno svetli crvena lampica na instrument tabli. Koja treba da se ugasi Kada je sve OK. Zaboravio sam da napomenem, da se to isto dešava prilikom daljinskog zaključavanja auta.
Znate li možda vi u čemu je problem jer kad god odem kod majstora sve perfektno radi?
Unapred hvala.

  • Nenade najverovatnije su ogoljene zice na prevoju vrata i dodiruju masu. Skinite zastitu kod vrata kako bi videli gde su osteceni i zastitite kablove. Posto se uključuju brisači proverite i kablove na petim vratima. Kroz isti bulžir prolaze i kablovi brisača i kablovi za zaključavanje petih vrata.

 

Pitanje od Gordana: A

Pištovani, Imam problem sa corsom B,2000 god.,1.2 16v,x12xe motor..pri ubrzavanju trokira..pogotovo kada je veće opterećenje(viši stupanj prijenosa + gas do poda) dok se ne razvrti stalno trokira i to jako..zamjenjen maf,filter goriva,egr,bobina,svječice(maf je novi ali zamjenski).Polako gubim strpljenje što se tiče navedenog automobila pa se nadam da će mi vaš odgovor pomoći.Hvala

  • Pošto pravi problem pri vecoj potrošnji goriva neispravnosti je u dovodu goriva ili formiranju pravilne smese. Proverite sva creva za dovod goriva,filter goriva zamenite, pumpu goriva proverite , maf senzor, map senzor, leptir gas proverite i ocistite kuciste.

Pitanje od Roberta: A

Pre tri meseca kupio sam pezo 308 sw 1.6hdi 80kw/110ks,promenjen mu je egr ventil,posto je njegov original zalepio elektronski (dobio vodu).Zamenjen je sa egr ventilim od peug.207 1.6hdi 16v na kome nisu iste oznake dali treba da radi kako treba.Posto je potrosnja po bordu oko 11l .Bord pokazuje nelogicno,kada je motor hladan pokazuje da trosi manje nego kad je ugrejan i na otvorenom povecava potrosnju,oko usisne grane ima ulja dali to moze biti uzrok povecane potrosnje?

  • EGR ventili nemoraju da imaju iste oznake da bi radili na istim parametrima. Uvek postoje zamenski delovi koji se mogu upotrebiti. Svaki ozbiljniji program za auto delove dace vam mogucnost zamenskog dela. PROVERITE DA LI TAJ UGRADJENI MOZE DA SE KORISTI KAO ZAMENA. Treba da proveriti da li je to ulje oko usisne grane ili je mozda nafta. U svako slucaju treba proveriti da li su dobre gumice usisne grane koje su zaduzenje za dihtovanje i pravilno dotegnuti srafove usisne grane. Ako imate pojavu nafte oko usisne grane, obratite paznju na dizne, da li neka od njih pusta naftu a time i potrosnja goriva raste posebno kada je veci pritisak odnostno veci broj obrtaja.
    Nadam se da sam vam pomogao. Javite se sa novim rezultatima kada izvrsite provere.

Pitanje od Dubaka: A

Pozdrav.Pitanje jedno,na Alfi 159 dizel prilikom rada ventilatora od motora dolazi do nepravilnog rada na leru,prekida kao da ima vode u gorivu.Cim se ventilator ugasi od motora on radi nprmalno.Pitanje za tebe šta može biti uzrok tome?Hvala unapred na odgovoru.

  • Poštovani, pošto se dešava nepravilan rad motora samo kada je ventilator uključen – imate problem sa instalacijama, ili je slab akumulator pa kada je ventilator uključen računar i ostale električne komponente nemaju dovoljno napajanje  ili imate problem sa električnim kablovima koje vode ka ventilatoru i usled probijanja dolazi do pada napona u celom automobilu.

Pitanje od Sloba:

Postovanje,
Imam problem sa golfom 5 1.6 benzin/gas. 102ks 8V
Nece preko 4000 obrtajani na leru a u voznji preko 120km….na uzbrdici gubi snagu i opada brzina…..
Uradjen veliki servis,zamenje svecice,kablovi,bombina,ali i dalje pravi isti problem…
Da napomenem da ujutru pali na zub i na leru veoma lepo radi.
Hvala na pomoci.

  • Da li se problem dešava pri vožnji na benzin ili gas ili i u jednom i u drugom slučaju?

Pitanje od DUŠANA:

Poštovani, Potrudiću se da maksimalno opišem svoj problem u nadi da mi možete pomoći. Peugeot 207 1.4 HDI, 2006. godište. Auto je kupljen zimus, prešao je sigurno preko 200 000km, ne znam sa sigurnošću. Prva 2 meseca od kupovine auto je radio bez problema, palio na minus, sve u najboljem redu. Direkt na Božić auto je stao usred vožnje i ni da mrdne, odvukao auto do jedinog majstora kojeg sam mogao naći, a da je voljan da radi tokom praznika. Prema njihovom, povukao je talog iz rezervoara i zapušio, to su očistili, zatim zamenili senzor pritiska goriva ( ovo mi i dalje nije jasno zašto ), navodno očistili regulator pritiska. Auto sam ubrzo vratio jer je prijavljivao grešku, rečeno da je elektronika na EGR neispravna, izbrisali ga iz sistema ( ne znam da li su fizički zatvarali, nisam skidao da proverim ). Od tog momenta, do danas, auto sa vremena na vreme kada ga upalim nakon 2,3 sekunde se ugasi, kao da se uguši ukoliko mu ne dam jaci gas pri paljenju i naravno ako se ugasi pri sledecem paljenju momacki zadimi. Ukoliko uzmem da nadrukam na rucnoj pumpi vide se mehurici i kada istera pali na cvak sledeći put. Promenio sam filter goriva, skinuo filter vazduha, raskopčao creva goriva ispod, pregledao, gume jesu nažuljane ali plastika nije napukla na crevu, proverio rucnu pumpu ( drukalicu ), podigao auto, proverio creva goriva ispod. Na dijagnostici proverio citanje senzora pritiska goriva ide od 300bara ( samo je jednom prikazao oko 230, ne znam koji mu je tad bio ) i uvek skace do oko 800 bara pri davanju jaceg gasa. Jedino još nisam rezervoar otvorio jer nisam uspeo plastiku da odvrnem, pumpu goriva nemam u rezervoaru. Čistio sam MAF, MAP ( na dijagnostici pokazuje od 100kpa pa skoci malo pri davanju gasa, varira 100-150kpa), klapnu čistio. Napravio sam produžetak (kako ne bih sekao originalna creva) na koji sam nakačio nepovratni ventil i stavio i kod rezervoara i pri izlazu iz filtera goriva. Ništa nije pomoglo i iskreno ne znam šta dalje, da li problem može da bude u rezervoaru, tipa zaptivna gumica itd. ili pumpa visokog pritiska ili je crevo goriva tako podmuklo negde napuklo. Napominjem da kada auto upalim ide bez problema i definitivno da ako se ugasi da rucno pumpanje pomaze pri sledecm paljenju.

  • Poštovani, iz nekog razloga se gorivo iz sistema niskog pritiska vraća prema rezervoaru. Negde postoji ulazak falš vazduha u delu od rezervoara do pumpe visokog pritiska. Ako je stavljen nepovratni ventil, isključujemo mogućnost neispravnosti pumpe goriva u rezervoaru. Vozilo startuje bez problema je u delu od pumpe visokog pritiska do dizni ima goriva. Kada se potroši to gorivo, motor prestaje sa radom. Ispitajte pomoću barometra da li sistem niskog pritiska za dovod goriva drži pritisak u sistemu. Ako pritisak opada prilikom provere, morate pronaći mesto gde je sistem popustio.

Pitanje od aleksandra:

E ovako, imam pežoa 407 2.0HDI, e sada imam problem sa njim sto se tiče jačine gasa, u zadnje vreme je počeo da mi gubi snagu u toku vožnje, krenem da vozim sve je uredu i odjednom izgubi onu snagu, ide ali kao da mu je motor 1.0 haha.. Nikakvu grešku ne izbacuje na kompijuteru da bih možda predpostavio do čega je.. Takodje sam primetio da se to dešava mnogo češće kad su velike vrućine, dok uveče i ujutru radi odlično. Zanima me šta bi moglo da bude neke predpostavke. Hvala

  • Mora se auto detaljnije pregledati. Da li u sistemu goriva pada pritisak kada se to dešava, dizne, filteri, turbina, elektroventil turbine, vakum… Nemože se reći ništa konkretno sa tim informacijama.

Pitanje od MILANA:

Imam ptoblem na ford fokusu II 2006 god 1,8tdci, motor nemoze da postigne radnu temperaturu, ona varira od 60-75C predjem i po 60 km i ne penje se dalje od 80 strpeni pa se opet vrati, ako je ukljuceno grejanje kabine, nesto brze ide rast temper ako je iskljuceno grejanje. Menjao sam dva puta termostat i nista se ne menja, ocitavanjem na kompjuteru on cita temperaturu kao i na instrumantu u kabini, menjao sam cep exspanzione posude, imao sam utisak da se stvori pritisak u posudi, opet se nista ne menja Sta uraditi da motor pocne da se normalno zagreva, problem mi traje oko 1 god Ranije sam posle palenja laganom voznjom prelazio 3-5 km i motor bi postigao radnu temp i to po spoljnim temperaturama ispod 0 stepeni! Pozdrav

  • Prema navedenom odmah bih sumljao u termostat, ali ste naglasili da ste menjali termostat dva puta. Takođe je normalna pojava da se sporije zagreva tečnost kada je uključeno grejanje jer se ta toplota koristi za zagrevanje kabine. Kod nekih automobila imamo i dodatni ventil koji otvara veći krug za zagrevanje tečnosti kada je grejanje uključeno (dodatni krug od motora do radijatora u kabini i nazad do motora). Kod dizelaša je karakteristično slabije podizanje temperature kod hladnih dana ali je prelazak 60 km do podizanja temperature na 70 C baš mnogo. Pretpostavljam da se  grejanje ne uključuje dok se motor ne zagreje, jer se tako znatno usporava zagrevanje rashladne tečnosti. Takođe proverite ispravnost uključivanja ventilatora u motornom delu. Može se dogoditi da je ventilator non-stop uključen kada je motor startovan zbog neispravnosti reostata ventilatora a kod nekih automobila i reostata klime.

Pitanje od NADINE:

Pozdrav, imam vec par meseci problem sa pezoom 307, 2.0 hdi, 110 konja , 2003 ,vec 4 majstora nisu ustanovili kvar. Naime, gubi snagu, tj stuca ponekad u voznji i gasi se. Obicno na semaforu, kad menjam brzine i u velikoj guzvi. Ovako na otvorenom putu je sve ok. Pre 2 god je zamenjen plivajuci zamajac fixnim, i 1 dizna ciscena. Prosle godine izvadjen fap filter. Od kad se pojavio ovaj kvar ga vodam od majstora do majstora i radili mu sledece : iskljucili egr, menali protokomer, senzor radilice, senzor pritiska, pumpu goriva u rezervoaru, menjali diznu, remontovali glavnu pumpu jer je curila. Medjutim nista nije uklonilo kvar. Iz nemoci vam se javljam, jer imate veliko iskustvo i mozda znate sta bi moglo biti. HVALA unapred

  • Nadina, uz svu dobru volju nemogu Vam pomoći. Mora se motor detaljno pregledati. Gasi se jer na malom broju obrtaja ima nedovoljno vazduha ili nedovoljno goriva ili ima slab protok izduvnih gasova. Mora se dijagnostikom ili pomoću manometra pratiti pritisak goriva i pritisak u usisnoj grani na malom broju obrtaja. Na osnovu tih podataka bi se dalje odlučili koji sistem da pratimo. Pošto ste već mnogo toga zamenili proverite i vakum kod turbine i vakum kod vakum pumpe (proverite ne da menjate napamet). Dešava se često da su loša vakum creva i elektrovakumski ventil a to utiče na dotok vazduha do motora.
    Puno pozdrava.  
  • Nisam još pomenuo da kada ima problem BSI, može auto tako da se ponaša, takođe ni glavni racunar se nemoze isključiti kao uzrok neispravnosti. BSI je računar karoserije koji se nalazi ispod upravljača. On zna da gubi komunikaciju (imobilajzer i glavni računar nisu u vezi) i da se gasi motor.
POSETITE nasu web prodavnicu i proverite dostupnost proizvoda
POSETITE nasu web prodavnicu i proverite dostupnost proizvoda