set kvačila

Set kvačila – lamela, druk lager, potisna ploča – NEISPRAVNOSTI

Set kvačila
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterest

Set kvačila je jedan od bitnih delova na automobilu od kojih nam zavisi pouzdanost i sigurnost vozila. Namerno naglašavam SET KVAČILA jer se sastoji od nekoliko delova koje se prilikom održavanja vozila posmatraju kao jedan deo. Postoje više vrsta setova kvačila ali kod nas je najzasutpljenije jednolamelasto kvačilo koje spada u grupu mehaničkih kvačila, i njemu posvećujem najveću pažnju u ovom članku.

SET KVAČILA , VRSTE I PRINCIP RADA detaljnije možete naći u prethodnom članku na LINKU.


KOD NAS MOŽETE NRAUČITI NOVI SET KVAČILA

 

Auto-delovi-kontakt

Auto-delovi-kontakt
Kod nas možete naći po povoljnoj ceni kvalitetne setove plivajućeg zamajca i setove kvačila vodećih svetskih proizvođača – SACHSLuKVALEOWESTLAKE…. Jedostavno se raspitajte o ceni tako što ćete nas pozvati ili preko menija posetiti kontakt stranicu za naručivanje i popuniti potrebne podatke.



SET KVAČILA i njegova namena

Set kvačila ima ulogu da prenese obrtni moment (prenese snagu motora) sa zamajca motora, odnosno radilice, do menjača a da pritom obezbedi elestičnu vezu čime izbegavamo mehanička oštećenja zupčanika.

 

Set kvačila i negove moguće neispravnosti

Proizvođači setova kvačila projektuju set kvačila tako da mogu izdržati i preko  120.000 km -130.000 km. Ali ova tvrdnja je tačna samo ako imamo noramalan stil vožnje bez čestih ubrzavanja i popularnog ‘’driftovanja’’. U suprotnom vek trajanja kvačila sa svim njegovi delovima se drastično smanjuje.

 

Trošenje lamele

Najčešći problem kod kvačila je taj što se frikcioni materijal na lameli potroši. Frikcioni materijal je skoro isti sa materijalom od koga su izgrađene obologe kočionih pločica i paknova. Frikcioni material je projektovan da se vremenom potroši a od stila vožnje i od kvaliteta materijala zavisi da li će to biti posle 50 000 km ili čak posle 200 000 km. Kada se istroši dovoljno materijala, lamela će početi da proklizava i prenosiće manje obrtnog momenta sa radilice motora na menjač i dalje prema točkovima. Kada je lamela potpuno potrošena auto će potpuno stati.

Lamela se troši samo dok se okreće različitom brzinom u odnosu na potisnu ploču i zamjac, odnosno kada proklizava u odnosu na potisnu ploču kvačila. Kada se spoje u potpunosti i okreću se istim brzinama, više nema trošenja lamele.

Trajanje lamele se značajno skraćuje kod vozača koji:

  • “driftuju i potpisuju gume”
  • drže delimično pritisnutu pedalu kvačila u vožnji
  • drže auto “na kvačilu” na usponu

Ulje na lameli – zaprljana lamela

Ako nam se desi da zbog lošeg hidrauličnog druk ležaja ili curenja ulja iz motora i menjača dođe u dodir sa lamelom, auto će se ponašati potpuno isto kao kad je istrošena. Zbog ulja koje je masno lamela će izgubiti potpuno svoju ulogu. U ovom slučaju je opravdano vršiti zamenu samo lamele a u svim drugim slučajevima preporučujemo da se menja ceo set kvačila.

 

SET KVAČILA , VRSTE I PRINCIP RADA detaljnije možete naći u prethodnom članku na LINKU.


KOD NAS MOŽETE NRAUČITI NOVI SET KVAČILA

 

Auto-delovi-kontakt

Auto-delovi-kontakt
Kod nas možete naći po povoljnoj ceni kvalitetne setove plivajućeg zamajca i setove kvačila vodećih svetskih proizvođača – SACHSLuKVALEOWESTLAKE…. Jedostavno se raspitajte o ceni tako što ćete nas pozvati ili preko menija posetiti kontakt stranicu za naručivanje i popuniti potrebne podatke.


Ostale neispravnosti kvačila

Ako se lamela ne odvoji ili delimično odvoji od zamajca i potisne ploče kada sklonimo nogu sa pedale kvačila, vratilo koje ulazi u menjač će nastaviti da se okreće. U tom slučaju ne možemo ubaciti menjač u željenu brzinu, i možemp čuti zvukove krčanja odnostno zvuk udaraca zubčanika prilikom pokušaja užlebljenja.

Razlozi navedene neispravnosti:

  • Nepodešena ili rastegnuta sajla kvačila– sajla mora biti propisno zategnuta da bi mogla da obavlja pravilno svoju funkciju.
  • Neispravni cilindri kvačila– ako imamo pojavu curenja ulja za kvačilo, nećemo imati dovoljan pritisak u sistemu. Može se manifestovati propadanjem pedale kvačila.
  • Pojava vazduha u cevima sa uljem za kvačilo– ako uđe vazduh u sistem, dolazi do problema, jer je on lako menja svoju zapreminu kada je izložen pritisku, za razliku od ulja. Može se manifestovati propadanjem pedale kvačila.
  • Nepodešeno kvačilo– ne prenosi se dovoljna sila za potpuno spajanje lamele i zamajca kada sklonimo nogu sa pedale kvačila.
  • Neodgovarajuća ili nepravilno ugrađena kvačila

Tvrda pedala kvačila

Za ovu neispravnost može postojati više uzroka. Najčešći je neispravnost u viljušci ili polugama koje prenose silu sa pedale na kvačilo. Kvačilo može biti tvrdo i zbog zapušenja u hidrauličnom sistemu kvačila.

Neispravan potisni ležaj

Druk ležaj gura tanjirastu oprugu i vuče potisnu ploču a samim tim i smanjuje pritisak na lamelu. Ako čujete krčeći zvuk kotrljanja priliko pustanja pedale kvačila,  najverovatnije imate problem sa druk lagerom (potisnim ležajem).

Neispravnost tanjiraste opruge u korpi kvačila

Ona vremenom može izgubiti čvrstinu i postati elastična. Tada više nije sposobna da vrši svoju funkciju.

Vek trajanja kvačila najviše zavisi od kvaliteta izrade i načina vožnje. Preporučujem da prilikom zamene delova kvačila, obavezno zamenite ceo set kvačila, jer svi delovi se vremenom troše ili gube svoju ulogu. Zamenom pojedinih delova kvačila možete doći u situaciju da menjate sledeći deo id a imate duple troškove radova.

 

Ko su proizvođači  seta kvačila i plivajućeg zamajca

Najkvalitetnije i najpouzdanije setove plivajućeg zamajca i setove kvačila proizvode nemačke kompanije SACHS i LuK , francuska VALEO, internacionalna kompanija WESTLAKE i dr. Zbog same cene plivajućeg zamajca često možete naći kopije koje se proizvode u Turskoj ili Kini. Delovi istih kompanija koje imaju proizvodnju u Evropi i ispostave u Kini i nekim istočnim zemljama imaju veliku razliku u kvalitetu izrade delova pa i tu morate obratiti pažnju. MI SE MOŽEMO POHVALITI SA VEOMA MALIM BROJEM REKLAMACIJA A I U TIM SLUČAJEVIMA GLEDAMO DA IZAĐEMO U SUSRET KUPCIMA.

Od kompanija SACHS, LuK ,VALEO i WESTLAKE po kvalitetu izrade delova izdvojio bih SACHS i LuK koje su specijalizovene za proizvodnju setova plivajućeg zamajca, setova kvačila, delova za kvačilo – korpi kvačila, lamela (frikcioni disk), druk lagera (potisni ležaj) i raznih ležajeva. Kompanija VALEO se bavi proizvodnjom širokog dijapazona delova za automobile i druga vozila pa i sam kvalitet setova plivajućeg zamajca i setova kvačila je slabijeg kvaliteta od setova koje proizvode kompanije SACHS i LUK. WESTLAKE je internacionalna kompanija koja ima ispostave u Severnoj Americi, Kanadi, Nemačkoj ali i u Kini, Indiji i Tajvanu.

Plivajuci zamajac Luk
Plivajuci zamajac Luk

Primer cenovnika seta plivajućeg zamajca i seta kvačila kod pojedinih automobila

Alfa Romeo 159 1.9 JTDM (cena plivajućeg zamajca i seta kvačila raste sa porastom snage motora)

– Plivajući zamajac SUCHS – cena 41450 din – Plivajući zamajac LuK – cena 41300 din – Plivajući zamajac VALEO – cena 38100 din – Set kvačila SUCHS – cena 21700 din – Set kvačila LuK – cena 21450 din – Set kvačila VALEO – cena 38100 din

SACHS Plivajuci zamajac
SACHS Plivajuci zamajac

Audi 4 1.9 TDI (cena plivajućeg zamajca i seta kvačila raste sa porastom snage motora)

– Plivajući zamajac sa setom kvačila SUCHS – cena 51450 din – Plivajući zamajac sa setom kvačila LuK – cena 53200 din – Plivajući zamajac sa setom kvačila VALEO – cena 43300 din – Plivajući zamajac sa setom kvačila WESTLAKE – cena 43300 din – Set kvačila SUCHS – cena 16800 din – Set kvačila LuK – cena 19200 din – Set kvačila VALEO – cena 15300 din

Toyota RAV4 2.0 D (cena plivajućeg zamajca i seta kvačila raste sa porastom snage motora)

– Plivajući zamajac SUCHS – cena 72000 din – Plivajući zamajac sa setom kvačila LuK – cena 63400 din – Set kvačila SUCHS – cena 21000 din – Set kvačila LuK – cena 17200 din – Set kvačila BLUE PRINT – cena 14950 din

WESTLAKE Set plivajuci zamajac , kvacilo, druk lager
WESTLAKE Set plivajuci zamajac , kvacilo, druk lager

GOLF 4 1.9 SDI (cena plivajućeg zamajca i seta kvačila raste sa porastom snage motora)

– Set kvačila SUCHS – cena 15300 din – Set kvačila LuK – cena 14500 din – Set kvačila VALEO – cena 13800 din

VALEO Set plivajuci zamajac , kvacilo, druk lager
VALEO Set plivajuci zamajac , kvacilo, druk lager

Opel Astra H 1.7 CDTI (cena plivajućeg zamajca i seta kvačila raste sa porastom snage motora)

– Plivajući zamajac sa setom kvačila SUCHS – cena 51450 din – Plivajući zamajac sa setom kvačila LuK – cena 62000 din – Set za prebacivanje sa plivajućeg zamajca na obični sa zamajcem VALEO – cena 40250 din – Set kvačila SUCHS – cena 20600 din – Set kvačila LuK – cena 15900 din – Set kvačila VALEO – cena 22300 din